Krajský úřad Královéhradeckého kraje hostil konferenci Inovace ve výuce, což je jedna z největších vzdělávacích a informačních akcí v republice, která se zaměřuje na hybridní výuku, robotiku, revizi výuky ICT a efektivní správu zařízení ve škole.
Konferenci zahájila náměstkyně hejtmana Jana Berkovcová a po ní následovala přednáška o aktuálních novinkách a informacích pro školy od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a Národního pedagogického institutu. V roce 2025 bude pokračovat proces digitalizace škol v rámci Národního plánu obnovy a jeho součástí budou příklady a metodické návody zaměřené na prevenci digitální propasti mezi žáky základních a středních škol.
Jedním z hlavních bodů programu byla prezentace od společnosti Microsoft, která se zaměřila na využívání moderních nástrojů ve školách. Prezentace ukázala, jak školy mohou pomocí Microsoft nástrojů zvládnout rychlé změny, které přináší digitalizace. Kromě podpory umělé inteligence ke správě školních zařízení to mohou být také nástroje pro překonání jazykových bariér, certifikaci dovedností žáků nebo moderní střih videa. Microsoft rovněž představil AI jako asistenta pedagoga, kterého lze využít například k vytváření testů, cvičení a dalších výukových materiálů.
V dalším bloku se účastníci dozvěděli o přínosech a výzvách spojených s využíváním moderní výpočetní techniky ve školách. Zástupci společnosti Lenovo, jak notebooky, stolní počítače, monitory a pracovní stanice mohou zlepšit efektivitu výuky, a zároveň upozornili na rizika a hrozby, které tyto technologie mohou přinášet.
Společnosti Boxed, ITveSkole.cz a Otevřený mlýn přinesly ukázky konkrétní pomoc školám při revizi Rámcového vzdělávacího programu, praktickém využití AI a zapojení do smysluplných EU projektů. Prezentace se zaměřily na nové možnosti v oblasti evropských projektů a ukázaly, jak efektivně čelit výzvám v roce 2025, kdy se otevírá nová éra vzdělávání v souvislosti s revizí RVP a rozšířenými možnostmi AI.
Novinkou letošního ročníku byl workshop LEGO® Education Science, kde účastníci obdrželi sady LEGO® stavebnic pro přírodní vědy. Tyto stavebnice jsou odstupňovány podle věku žáků a doprovází děti od školky až po poslední třídu základní školy. Účastníci si mohli vyzkoušet, jak silný potenciál má tento produkt proměnit běžnou výuku v neopakovatelné dobrodružství badatele.
Konference nabídla také praktické workshopy zaměřené na efektivní správu školních zařízení, robotiku s příměsí AI, simulace phishingového útoku na školu a ukázky práce s pomůckami pro moderní výuku. Představila se zde také robotika od začátku až po pokročilé, nebo jak efektivně spravovat zařízení školy pomocí nástrojů jako je Microsoft Intune.