Informace na úseku památkové péče
VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 03.02.2025
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-24/MSZ/2025
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz
DATUM: 18.02.2025
Počet listů: 2
Počet příloh: 2
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 03.02.2025
Vážený pane,
Dne 03.02.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt nebo KHK) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí informací ohledně udělování pokut v roce 2024 za porušování zákona č. 20/1987 Sb. o státní památkové péči, v platném znění, ve vztahu k archeologickým nálezům a památkám, bez osobních údajů fyzických osob, a to konkrétně:
- „všechna rozhodnutí/usnesení KÚ vydaná v roce 2024 o uložení pokuty ve smyslu § 35 odst. 2 písm. f) a písm. g) zákona č. 20/1987 Sb. ve vztahu k § 35 odst. 5 písm. b) cit. zákona,
- všechna rozhodnutí/usnesení KÚ vydaná v roce 2024 o uložení pokuty ve smyslu § 39 odst. 2 písm. f) a písm. g) zákona č. 20/1987 Sb. ve vztahu v § 39 odst. 5 písm. b) cit. zákona.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-24/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán odbor kancelář ředitele, oddělení personální a odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory), které k jednotlivým bodům Vaší žádosti poskytly následující informace.
K výše uvedenému požadavku odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu jako věcně a místně příslušný správní orgán na úseku zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů, sděluje ke vzneseným dotazům následující informace:
V roce 2024 byly z důvodu porušení ohlašovací povinnosti ukotvené v § 22 odst. 2 zákona č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči, ve znění pozdějších předpisů, uloženy 2 pokuty třem osobám. V jednom případě se jednalo o společné řízení se dvěma fyzickými osobami, kde bylo vydáno společné rozhodnutí, v jednom případě byl vydán příkaz vůči jedné fyzické sobě. Oba dokumenty naleznete v příloze k tomuto sdělení.
K poskytovaným dokumentům krajský úřad uvádí, že podle ustanovení § 15 odst. 3 InfZ, pokud povinný subjekt poskytuje informaci formou kopie dokumentu, z něhož vyloučil pouze osobní údaje nebo informace, které jsou bankovním nebo obchodním tajemstvím a které získal při postupech podle správního, daňového nebo kontrolního řádu, nemusí vydat rozhodnutí o odmítnutí žádosti. Sdělí-li žadatel v podané žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení požadované informace způsobem stanoveným tímto zákonem pro podání písemné žádosti o informace povinnému subjektu, že trvá na vydání rozhodnutí o odmítnutí žádosti v rozsahu vymezených osobních údajů nebo bankovního anebo obchodního tajemství, povinný subjekt jej vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení sdělení žadatele.
Povinný subjekt v poskytovaných dokumentech vyloučil osobní údaje. Povinný subjekt v souladu s výše zmíněným ustanovením ohledně anonymizace nevydával rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Povinný subjekt v poskytovaných dokumentech anonymizoval následující osobní údaje.
V souboru 01_rozhodnutí_anonym.docx:
- jména, příjmení, data narození a bydliště obviněných;
- jména a příjmení dalších dotčených osob.
V souboru 02_příkaz_anonym.pdf:
- jména, příjmení, data narození a bydliště obviněného a oznamovatele přestupku.
Toto sdělení zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí