informace ohledně vyřizování žádostí o informace a jejich zveřejňování
VAŠE ZNAČKA: -
ZE DNE: 18.9.2025
ČÍSLO JEDNACÍ: KUKHK-MSZ-IZ-2025-176-2
DATUM: 2.10.2025
VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR:
ODDĚLENÍ:
TELEFON: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@khk.cz
POČET PŘÍLOH:
SPISOVÝ ZNAK: 84.1
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 18.09.2025
Vážený pane,
dne 19.08.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
„1. U kolika žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb. obdržených v roce 2024 jste požadované informace poskytli v elektronické podobě?
2. U kolika z takto poskytnutých informací, viz dotaz č. 1, jste poskytnutou informaci v souladu s § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. zveřejnili způsobem umožňujícím dálkový přístup?
3. U kolika z takto poskytnutých informací, viz dotaz č. 1, jste v souladu s § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. zveřejnili způsobem umožňujícím dálkový přístup pouze doprovodnou informaci vyjadřující obsah informace poskytnuté samotnému žadateli?
4. U kolika z takto poskytnutých informací, viz dotaz č. 1, jste v rozporu s § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb. poskytnutou informaci dosud ani částečně nezveřejnili způsobem umožňujícím dálkový přístup?
5. V případě, že na dotazy č. 3 a 4 bude odpověď >= 1, žádám o sdělení spisové značky příslušného spisu, jehož se zveřejněná doprovodná informace vyjadřující obsah informace poskytnuté samotnému žadateli, resp. v rozporu s informačním zákonem dosud nezveřejněná informace týkala.
6. U kolika žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb. obdržených v roce 2024 jste požadovali úhradu za mimořádně rozsáhlé vyhledání požadovaných informací podle § 17 zákona č. 106/1999 Sb.?
7. V případě, že na dotaz č. 6 bude odpověď >= 1, žádám o zaslání všech vámi vyhotovených a žadatelům o informace zaslaných oznámení o výši úhrady za mimořádně rozsáhlé vyhledání požadovaných informací.
8. V případě, že na dotaz č. 6 bude odpověď >= 1, žádám o zaslání kopií všech vaším nadřízeným orgánem vyhotovených rozhodnutí týkajících se případných stížností žadatelů o informace na váš požadavek o úhradu nákladů na oznámenou výši úhrady za mimořádně rozsáhlé vyhledání požadovaných informací.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-MSZ-IZ-2025-177, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
Žádost o informace vyřizoval odbor majetkosprávní a krajský živnostenský úřad (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-strukturakrajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/, který k jednotlivým bodům uvádí následující.
Ad 1. – u 118 žádostí.
Ad 2. – u 96 žádostí.
Ad 3. – u 22 žádostí.
Ad 4. – u 0 žádostí.
Ad 5. – KUKHK-IZ-1/MSZ/2024, KUKHK-IZ-39/MSZ/2024, KUKHK-IZ-41/MSZ/2024, KUKHK-IZ-52/MSZ/2024, KUKHK-IZ-54/MSZ/2024, KUKHK-IZ-55/MSZ/2024, KUKHK-IZ-56/MSZ/2024, KUKHK-IZ-57/MSZ/2024, KUKHK-IZ-58/MSZ/2024, KUKHK-IZ-60/MSZ/2024, KUKHK-IZ-63/MSZ/2024, KUKHK-IZ-64/MSZ/2024, KUKHK-IZ-67/MSZ/2024, KUKHK-IZ-68/MSZ/2024, KUKHK-IZ-69/MSZ/2024, KUKHK-IZ-71/MSZ/2024, KUKHK-IZ-77-MSZ/2024, KUKHK-IZ-112/MSZ/2024, KUKHK-IZ-119/MSZ/2024, KUKHK-IZ-122/MSZ/2024, KUKHK-IZ-127/MSZ/2024 a KUKHK-IZ-144/MSZ/2024.
Ad 6. – u 5 žádostí.
Ad 7. – v příloze této odpovědi Vám zasíláme 5 anonymizovaných stanovení úhrad.
Ad 8. – v příloze této odpovědi Vám zasíláme 2 anonymizovaná rozhodnutí nadřízeného orgánu týkající se stížností ohledně úhrad.
Povinný subjekt v souladu s ustanovením § 15 odst. 3 InfZ v informacích poskytovaných formou kopie požadovaného dokumentu vyloučil osobní údaje. Povinný subjekt dle výše zmíněného ustanovení ohledně anonymizace nevydával rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Povinný subjekt v poskytovaných informacích anonymizoval následující osobní údaje:
- jména, příjmení, tituly, data narození, adresy bydlišť a ID datových schránek žadatelů či účastníků řízení.
Odpověď na žádost o informace včetně příloh Vám zasíláme prostřednictvím datové schránky.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí
Přílohy
soubory (celkem 7)