Informace z konkrétního řízení na úseku kultury a památkové péče
VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: -
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-81/MSZ/2025
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz
DATUM: 17.04.2025
Počet listů: 2
Počet příloh: 1
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 08.04.2025
Vážení,
Dne 08.04.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se, jakožto právní zástupce v žádosti identifikovaných žadatelů, domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
„-Zaslání Rozhodnutí (pravomocného či nepravomocného) nadepsaného správního orgánu v přezkumném řízení ve věci podnětu Žadatelů pro Krajský úřad Královéhradeckého kraje ze dne 5. 12. 2024 k přezkumu Závazného stanoviska Magistrátu města Hradec Králové, odbor památkové péče, č.j. MMHK/052747/2022 PP/Jen ze dne 24.03.2022 – ohledně stavebního záměru „Rezidence Letců“.
-Sdělení aktuálního stavu a (po jeho skončení) výsledku přezkumného řízení specifikovaného v předchozím bodu, ke kterému dali podnět Žadatelé.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-81/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu krajského úřadu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory), který k Vaší žádosti poskytl následující informace.
Krajský úřad Královéhradeckého kraje, odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu, vydal dne 08.04.2025 rozhodnutí v přezkumném řízení, kterým změnil závazné stanovisko odboru památkové péče Magistrátu města Hradec Králové. Toto rozhodnutí č.j. KUKHK-39523/KP/2024-9 nabylo právní moci dne 15.04.2025 (vizte přílohu k tomuto sdělení).
K poskytovanému rozhodnutí krajský úřad uvádí, že podle ustanovení § 15 odst. 3 InfZ, pokud povinný subjekt poskytuje informaci formou kopie dokumentu, z něhož vyloučil pouze osobní údaje nebo informace, které jsou bankovním nebo obchodním tajemstvím a které získal při postupech podle správního, daňového nebo kontrolního řádu, nemusí vydat rozhodnutí
o odmítnutí žádosti. Sdělí-li žadatel v podané žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení požadované informace způsobem stanoveným tímto zákonem pro podání písemné žádosti
o informace povinnému subjektu, že trvá na vydání rozhodnutí o odmítnutí žádosti v rozsahu vymezených osobních údajů nebo bankovního anebo obchodního tajemství, povinný subjekt jej vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení sdělení žadatele.
Povinný subjekt v poskytovaném rozhodnutí vyloučil osobní údaje. Povinný subjekt v souladu s výše zmíněným ustanovením ohledně anonymizace nevydával rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Povinný subjekt v poskytovaném rozhodnutí anonymizoval následující osobní údaje:
- jméno, příjmení, adresu bydliště, datum narození zástupce účastníka řízení, který není advokátem;
- jména, příjmení, adresy bydliště, data narození podatelů podnětu.
Toto sdělení zasíláme do Vaší datové schránky.
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí