Domů Úřad Povinné Informace Poskytování Informací Odpověď Na Žádost o Informace Doručenou Dne 15.02.2025

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 15.02.2025

13. 03. 2025

informace o veřejných zakázkách v oblasti dopravy zadávaných v letech 2023-2025

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 15.02.2025
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-32/MSZ/2025

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@khk.cz                                                                           

DATUM: 03.03.2025

Počet listů: 2
Počet příloh: 1 / listů: elektronicky
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 15.02.2025

Vážený pane,

dne 15.02.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„...týkajících se veřejných zakázek v oblasti dopravy zadávaných Krajským úřadem v letech 2023 – 2025.

1.Seznam všech veřejných zakázek v oblasti dopravy (silniční i veřejné hromadné dopravy), které byly vyhlášeny Krajským úřadem v uvedeném období.

2.Předpokládaná a skutečná hodnota těchto zakázek a jejich financování (dotace, rozpočet kraje apod.).

3.Výsledky zadávacích řízení – seznam vítězných dodavatelů včetně částky, za kterou byly zakázky přiděleny.

4.Podmínky výběrových řízení – kritéria, podle kterých byly zakázky přidělovány (cena, kvalita služeb, ekologická hlediska apod.).

5.Informace o smluvních podmínkách – zejména délka trvání smluv a případné sankce za jejich nedodržení.

6.Dokumenty s případnými stížnostmi či námitkami podaných v souvislosti s těmito veřejnými zakázkami.

7. Využíváte v souvislosti s plněním povinností zadavatele v oblasti uplatňování režimu mezinárodních sankcí při zadávání veřejných zakázek služeb soukromých subjektů? (Placené lustrace subjektu apod.).“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-34/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu, a to odbor dopravy a silničního hospodářství a odbor investic (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory).

Odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu uvedl k Vašim dotazům následující.

Ad 1. Veřejné služby v přepravě cestujících ve veřejné linkové dopravě na části území Královéhradeckého kraje a případně se souhlasem Libereckého kraje i po jeho části území. Předpokládá se zajištění dopravní obslužnosti v relaci Jičín – Nová Paka – Vrchlabí – Špindlerův Mlýn s případných přesahem do okolních obcí, pokud to bude nutné pro optimalizaci organizace systému veřejné dopravy Královéhradeckého kraje. Rozsah do 50 000 km/rok.

Ad 2. 4.599.437 Kč (dohodnutá v rámci přímého zadání = předpokládaná = skutečná).

Ad 3. KAD BUS spol. s r.o., IČ: 096 56 448, DIČ: CZ 096 56 448, Vápenická 475, 543 01 Vrchlabí.

Ad 4. Žádná kritéria, podmínky byly dohodnuty v rámci přímého zadání.

Ad 5. Délka smlouvy je 5 let. Sankce jsou uvedeny ve Smlouvě za různá porušení (viz tabulka smluvních pokut v příloze).

Ad 6. Žádné.

Ad 7. Ne.

Odbor investic krajského úřadu uvedl k Vašim dotazům, že v letech 2023-2025 nevypisoval žádné veřejné zakázky v oblasti dopravy. K dotazu číslo 7 sdělil, že uvedené informace zjišťuje z EZAKu (certifikovaný elektronický nástroj), který byl rozšířen o tuto funkcionalitu. Nástroj je provozován soukromým subjektem na základě smlouvy.

Požadované informace zasíláme prostřednictvím Vaší datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Autor

Vladimír Kučera