vyrovnávací platby a další provozní dotace
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.:
ZE DNE: 03.03.2025
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-46/MSZ/2025
VYŘIZUJE: Bc. Jana Macháčková
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 736 521 842
E-MAIL: jmachackova@khk.cz
DATUM: 17.03.2025
Počet listů: 2
Počet příloh: 2 / listů: elektronické
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 03.03.2025
Dne 03.03.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ze dne 03.03.2025, kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
„o následující statistické informace ohledně vyrovnávacích plateb a dalších provozních dotací, které byly poskytnuty zdravotnickým zařízením ve Vašem kraji:
- Jaká byla hodnota vyrovnávacích plateb (či jinak nazvaných provozních dotací) za plnění závazku veřejné služby v roce 2021, 2022 a 2023 poskytnutá poskytovatelům zdravotních služeb v kraji? Prosím uveďte je dle jednotlivých let a jednotlivých příjemců.
- Jaké druhy nákladů jsou těmito vyrovnávacími platbami kompenzovány? Prosím uveďte rozsah vyrovnávacích plateb dle struktury nákladů.
Zdvořile žádám o poskytnutí požadovaných informací v elektronické podobě na adresu …, případně, pokud by to nebylo možné, v jakékoliv formě (kopie dokumentu, listinná podoba, elektronická forma, funkční odkaz na uveřejněné informace v požadovaném rozsahu).“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-46/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byly požádány věcně příslušné odbory krajského úřadu, a to odbor zdravotnictví, odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací, odbor sociálních věcí
a odbor organizační a právní (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-strukturakrajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/
Odbor zdravotnictví sdělil k výše uvedené žádosti následující.
Ad 1.
Viz příloha č. 1 tohoto dokumentu.
Ad 2.
Viz příloha č. 1 tohoto dokumentu.
V souladu s uzavřenými smlouvami o závazku veřejné služby mohou být (částečně jsou) poskytovatelům kompenzovány veškeré náklady vynaložené v souvislosti s poskytováním veřejné služby, jejichž součástí mohou být i odpisy – nejvýznamnější kategorii nákladů tvoří osobní náklady, poté spotřebované nákupy, služby, vnitropodnikové náklady atd.
Odbor sociálních věcí sdělil k výše uvedené žádosti následující.
Do žadatelem specifikované žádosti lze za odbor sociálních věcí zařadit vyrovnávací platby, které jsou poskytovány v rámci dotačního programu na podporu hospicové péče
v Královéhradeckém kraji. Jejich výše a struktura nákladů za jednotlivé roky tvoří přílohu č. 2
k tomuto dokumentu.
Odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací a odbor organizační a právní sdělil k výše uvedené žádosti následující.
Odbory neposkytly žádné vyrovnávací platby ani žádné provozní dotace zdravotnickým zařízením v Královéhradeckém kraji.
Dále si Vám dovolujeme sdělit, že jakýkoliv poskytovatel zdravotních služeb může získat finanční zdroje (ať už provozní či závazek veřejné služby) z jakéhokoliv veřejného rozpočtu (státního, územně samosprávných celků atd.)
Požadované informace zasíláme na Vaši e-mailovou adresu.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí