Domů Úřad Povinné Informace Poskytování Informací Sdělení K Žádosti o Informace Doručené Dne 02.04.2025 – Odpověď Na Bod 4, Vyhodnocení Bodů 1 Až 3 Jako Žádost o Nahlížení Do Spisu

Sdělení k žádosti o informace doručené dne 02.04.2025 – odpověď na bod 4, vyhodnocení bodů 1 až 3 jako žádost o nahlížení do spisu

29. 04. 2025

informace ohledně záměru výstavby na Jeleních loukách v katastrálním území Pec pod Sněžkou

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 02.04.2025
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-79/MSZ/2025

VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@khk.cz                                                                           

DATUM: 14.04.2025

Sdělení k žádosti o informace doručené dne 02.04.2025 – odpověď na bod 4, vyhodnocení bodů 1 až 3 jako žádost o nahlížení do spisu

Vážená paní,

dne 02.04.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„Předmět: Zpřístupnění aktuální projektové dokumentace k záměru výstavby na parcele číslo 682 na Jeleních loukách v Peci pod Sněžkou ve vlastnictví společnosti BERGALM a.s., IČO 287 70 374, sídlem Křižíkova 150/43, Karlín, 186 00 Praha 8.

Na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím žádám o zpřístupnění aktuální projektové dokumentace k záměru výstavby na Jeleních loukách v katastrálním území Pec pod Sněžkou (718637), katastrální úřad pro Královehradecký kraj, katastrální pracoviště Trutnov, parcelní číslo st. 682 ve vlastnictví společnost BERGALM a. s., IČO 287 70 374, sídlem Křižíkova 150/43, Karlín, 186 00 Praha 8 („Společnost“).

Konkrétně žádám o:

  • Kopie aktuální projektové dokumentace v rozsahu, který lze zveřejnit.
  • Dokumentaci pro provedení stavby (DPS) k aktuálnímu plánu výstavby.
  • Stanoviska dotčených orgánů a případná rozhodnutí vydaná v této věci.
  • Informaci o aktuálním stavu řízení a plánovaných krocích úřadu.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-79/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ, pouze ohledně 4. bodu tedy, žádost o informaci o aktuálním stavu řízení a plánovaných krocích úřadu.

O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor krajského úřadu, a to odbor územního plánování a stavebního řádu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory).

Na základě stanoviska odboru územního plánování a stavebního řádu krajského úřadu uvádíme, že v souladu s ustanovením § 2 odst. 4 InfZ se povinnost poskytovat informace netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací.

I přesto, že povinný subjekt nemá povinnost vytvářet nové informace a odpovídat na dotazy na názory, odbor územního plánování a stavebního řádu krajského úřadu sdělil k bodu 4 Vaší žádosti, že obdržel podání, jehož obsahem je podnět k zahájení přezkumného řízení vydaného územního rozhodnutí k záměru „Bouda Jelení Potok“. Námitky uvedené v obsahu podnětu směřují proti obsahu závazných stanovisek, proto odbor územního plánování a stavebního řádu postupoval v souladu s ustanovením § 149 odst. 8 zákona číslo 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen správní řád) a předal podnět k přezkumu napadeného závazného stanoviska příslušným nadřízeným správním orgánům. V souladu s ustanovením § 149 odst. 8 správního řádu vyčkává odbor územního plánování a stavebního řádu rozhodnutí příslušných nadřízených správních orgánů.

Co se týká zbylých bodů 1 až 3 žádosti, ty posoudil krajský úřad v souladu s požadavkem ustanovení § 37 odst. 2 správního řádu podle skutečného obsahu podání, bez ohledu na to, jak je označeno, a dospěl k závěru, že se jedná o žádost o nahlížení do spisu ve smyslu ustanovení § 38 správního řádu.

Krajský úřad uvádí, že prostřednictvím InfZ nelze nahlížet do spisů ani žádat kopie celých či podstatné části spisů, když tato problematika je komplexně upravena jak pro účastníky řízení a jejich zástupce, tak pro neúčastníky řízení v ustanovení § 38 správního řádu. Na tuto problematiku se tedy InfZ vůbec nevztahuje a nepoužije.

I přesto, že jste svoji žádost označila za žádost dle InfZ, jestliže žádáte o kopii podstatné části spisu musel Vaši žádost krajský úřad posoudit podle jejího skutečného obsahu v souladu s požadavkem ustanovení § 37 odst. 1 správního řádu se závěrem, že se jedná o žádost o nahlížení do spisu dle ustanovení § 38 správního řádu. Tuto Vaši žádost ohledně bodů 1 až 3, neboť se jedná o žádost o nahlížení do spisu dle ustanovení § 38 správního řádu, předáváme příslušnému odboru územního plánování a stavebního řádu krajského úřadu k dalšímu postupu.

Požadované informace i toto sdělení zasíláme do Vaší datové schránky a na e-mailovou adresu uvedenou v žádosti.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Autor

Vladimír Kučera