Domů Úřad Povinné Informace Poskytování Informací Odpověď Na Žádost o Informace Doručenou Dne 28.06.2024

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 28.06.2024

27. 08. 2025

Informace ohledně rozhodnutí o odvolání proti rozhodnutí o přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu v roce 2023.

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VAŠE ZNAČKA: -
ZE DNE: 28.6.2024
ČÍSLO JEDNACÍ: KUKHK-MSZ-2025-25051-5
DATUM: 18.8.2025
VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR:  majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ:  stížností a dozoru obcí
TELEFON: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@khk.cz

POČET PŘÍLOH:  1       
SPISOVÝ ZNAK: 84.1

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 28.06.2024

Vážený pane,

dne 28.06.2024 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„- Kolik zdejší úřad vydal v roce 2023 rozhodnutí o odvolání proti rozhodnutí o přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu.

- Jaká byla ve věci oprávněná úřední osoba, bylo-li více oprávněných osob u některé z věcí, tak jména všech oprávněných úředních osob.

- Kdy příslušná právní věc zdejšímu úřadu napadla a kdy bylo vydáno rozhodnutí o odvolání.

- U každé kauzy žádám o její identifikaci prostřednictvím spisové značky.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-78/MSZ/2024 (v průběhu vyřizování žádosti přešel povinný subjekt na novou elektronickou spisovou službu a spisu byla přiřazena sp. zn. KUKHK-MSZ-2025-25051), posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

V souladu se Směrnicí Rady Královéhradeckého kraje upravující postup Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v oblasti poskytování informací podle InfZ byl o spolupráci požádán příslušný odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).

Na základě vyjádření odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Vám byla poskytnuta část požadovaných informací, a to konkrétně k Vaší otázce „Kolik zdejší úřad vydal v roce 2023 rozhodnutí o odvolání proti rozhodnutí o přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu.“ jsme uvedli, že v roce 2023 vydal krajský úřad 310 takovýchto rozhodnutí.

Ke zbývajícím bodům Vaší žádosti o poskytnutí informací stanovil krajský úřad sdělením ze dne 15.07.2025 úhradu. Proti této úhradě jste podal stížnost, která byla předložena nadřízenému orgánu Ministerstvu dopravy. Vzhledem k tomu, že Ministerstvo dopravy o stížnosti v zákonné lhůtě nerozhodlo, podal jste u krajského soudu žalobu na ochranu před nečinností.

Ministerstvo dopravy rozhodnutím čj. MD-35686/2025-072/2 ze dne 04.08.2025 rozhodlo dle ustanovení § 16a odst. 7 písmeno b) InfZ tak, že požadovaná úhrada za poskytnutí informace se snižuje na 1 032,- Kč. Tuto částku jste dne 07.08.2025 zaplatil.

Dne 13.08.2025 byl krajskému úřadu doručen rozsudek Krajského soudu v Hradci Králové ze dne 07.08.2025, čj. 31 A 27/2024-102, kterým byla krajskému úřadu uložena povinnost rozhodnout o žádosti ve lhůtě do 15 dnů od právní moci rozsudku.

Na základě všeho výše uvedeného připravil odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Vámi požadované informace, které Vám poskytujeme v příloze této odpovědi, v excelovské tabulce, na jednotlivých celkem 4 listech, kde jsou uvedeny dle příslušných oprávněných úředních osob.

Toto sdělení i s přílohou Vám zasíláme prostřednictvím datové schránky.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Příloha – elektronicky:
soubor přestupky 2023 - 106 komplet.xlsx

Autor

Vladimír Kučera