Domů Úřad Povinné Informace Poskytování Informací Odpověď Na Žádost o Informace Doručenou Dne 25.03.2025

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 25.03.2025

17. 04. 2025

Informace z konkrétního řízení odboru UP

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: - 
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-73/MSZ/2025

VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz                                                                                    

DATUM: 08.04.2025

Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 25.03.2025

Vážený pane,

Dne 25.03.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„dne 24.03.2025 jste pod sp. zn. poskytli následující informaci: Důvěryhodnost dokumentů v digitální podobě je v podmínkách výkonu spisové služby nejen v rámci oddělení stavebního řádu, ale celého Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, zaručena prostřednictvím jejich podepisování kvalifikovaným elektronickým podpisem, pečetění kvalifikovanou elektronickou pečetí a opatření kvalifikovaného elektronického časového razítka, a to dle §§ 5, 8 a 11 zákona č. 297/2016 Sb. o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů. Důvěryhodnost dokumentů v analogové podobě je v podmínkách výkonu spisové služby nejen v rámci oddělení stavebního řádu, ale celého Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, zaručena prostřednictvím vyhotovení prvopisu, jímž je originální dokument zaznamenávající projev vůle osoby, který je osvědčen jejím vlastnoručním podpisem. Důvěryhodnost dokumentů v analogové podobě je dále v podmínkách výkonu spisové služby Krajského úřadu Královéhradeckého kraje zaručena vyhotovením stejnopisu, jímž je jedno ze shodných násobných vyhotovení dokumentu nesoucí s tímto dokumentem shodné autentizační prvky.

Dotaz zní, zda dokument JID 116683/2024/KHK, jehož vznik je v analogové podobě datován k 18.11.2024, zatímco v digitální podobě k 25.11.2024, splňuje v podmínkách krajského úřadu, tak jak jsou na oddělení stavebního řádu aplikovány, požadavky tzv. důvěryhodnosti a autenticity dokumentů ve smyslu všech příslušných právních norem na úseku odborné správy dokumentů? Prosím o odpověď "ano" či "ne" zaslanou na tento e-mail.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-73/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán odbor kancelář ředitele krajského úřadu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory).

Na základě informací shromážděných od příslušného odboru Vám k Vaší žádosti o informace poskytujeme následující odpověď:

„Ne“.

Toto sdělení zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Autor

Tomáš Hrnčíř