informace ohledně dopravní obslužnosti
VAŠE ZNAČKA: -
ZE DNE: doručený dne 24.11.2025
ČÍSLO JEDNACÍ: KUKHK-MSZ-IZ-2025-194-4
DATUM: 9.12.2025
VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR:
ODDĚLENÍ:
TELEFON: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@khk.cz
POČET PŘÍLOH:
SPISOVÝ ZNAK: 84.1
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 24.11.2025
Vážený pane,
dne 24.11.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím datové schránky Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
„Jaká kritéria / parametry musí být splněna pro to, aby kraj objednal veřejnou linkovou dopravu tak, že spoj zajíždí přímo do areálu konkrétního podniku? Žádám zejména o poskytnutí kopií vnitřních metodik, zásad, smluv či jiných dokumentů, ze kterých tato kritéria vyplývají (např. minimální počet zaměstnanců, spoluúčast zaměstnavatele na úhradě nákladů, požadavek obce apod.).
Jaká je vytíženost spojů linky 511 obsluhujících zastávku „Újezd p. Tr., Hrdonovice, pískovna“? Konkrétně žádám o poskytnutí přehledu počtu nastupujících a vystupujících cestujících v této zastávce u jednotlivých spojů za posledních 12 měsíců před doručením této žádosti (případně za poslední ukončený kalendářní rok, pokud takto data evidujete). Stačí ve formě tabulky obdobné té, kterou jste mi zaslali u jiné linky.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-MSZ-IZ-2025-194, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán věcně příslušný odbor krajského úřadu, a to odbor dopravy a silničního hospodářství (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-strukturakrajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/.
Na základě stanoviska odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu uvádíme k Vaší žádosti následující.
Jaká kritéria / parametry musí být splněna pro to, aby kraj objednal veřejnou linkovou dopravu tak, že spoj zajíždí přímo do areálu konkrétního podniku? Žádám zejména o poskytnutí kopií vnitřních metodik, zásad, smluv či jiných dokumentů, ze kterých tato kritéria vyplývají (např. minimální počet zaměstnanců, spoluúčast zaměstnavatele na úhradě nákladů, požadavek obce apod.).
Královéhradecký kraj nemá žádný vnitřní předpis, metodiku ani zásady, které by stanovovaly kritéria pro zavedení veřejné linkové dopravy přímo do areálů firem.
Trasy veřejné linkové dopravy jsou plánovány výhradně s ohledem na:
technologickou proveditelnost a možnosti obratu vozidel,
návaznosti v systému,
bezpečnost a sjízdnost komunikací,
plnění základní dopravní obslužnosti dle zákona číslo 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Zajetí linky 511 do zastávky Újezd p. Tr., Hrdonovice, pískovna vzniklo historicky jako technologické místo obratu, nikoli jako obsluha firemního areálu. Proto neexistují žádné dokumenty, které by stanovovaly podmínky typu minimální počet zaměstnanců, spoluúčast zaměstnavatele či jiné parametry.
Jaká je vytíženost spojů linky 511 obsluhujících zastávku „Újezd p. Tr., Hrdonovice, pískovna“? Konkrétně žádám o poskytnutí přehledu počtu nastupujících a vystupujících cestujících v této zastávce u jednotlivých spojů za posledních 12 měsíců před doručením této žádosti (případně za poslední ukončený kalendářní rok, pokud takto data evidujete). Stačí ve formě tabulky obdobné té, kterou jste mi zaslali u jiné linky.
Níže poskytujeme přehled počtu nastupujících a vystupujících cestujících za posledních 12 měsíců, kterými disponujeme k datu podání žádosti:
| Statistika zastávky | ||||||
| Vybrané dny | 01.11.2024 - 31.10.2025 | |||||
| Zastávka | Újezd p.Tr.,Hrdoňovice,pískovna | |||||
Spoj | Nástup | Výstup | Frekvence cestujících | |||
Označení | Σ | Ø | Σ | Ø | Σ | Ø |
| 631511/1 | 0 | 0,0 | 136 | 0,5 | 136 | 0,5 |
| 631511/4 | 227 | 0,9 | 0 | 0,0 | 227 | 0,9 |
| 631511/7 | 0 | 0,0 | 47 | 0,2 | 47 | 0,2 |
| 631511/10 | 202 | 0,8 | 0 | 0,0 | 202 | 0,8 |
| Celkem | 429 | 0,4 | 183 | 0,2 | 612 | 0,6 |
Z přiložených údajů vyplývá, že uvedené zajíždění není využíváno jako doprava do zaměstnání a plní především roli technologického obratu linky.
Odpověď na žádost o informace Vám zasíláme prostřednictvím datové schránky.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí