Automobily v majetku Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: -
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-90/MSZ/2025
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz
DATUM: 30.05.2025
Počet listů: 2
Počet příloh: 2
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 19.05.2025
Vážený pane,
dne 19.05.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost, podanou dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
„Žádám o poskytnutí informace, jaké tři nejdražší osobní automobily Vaše instituce pořídila v období od 1. ledna 2015 do dnešního dne, a to za podmínky, že jde o vozidla, která jsou stále v majetku Vaší instituce a provozována, tedy aktuálně Vaší institucí využívána.
Uveďte prosím značku vozidla, obchodní označení, obsah motoru, rok výroby a pořizovací cenu.
Uveďte prosím, kým jsou tyto osobní automobily využívány a zda jsou přiděleny jedné konkrétní osobě (zaměstnanci) či vícero a na jaké pozici či funkci tato osoba u Vaší instituce pracuje.
Uveďte prosím, kolik mají výše uvedená tři nejdražší vozidla najeto.
Žádám o poskytnutí kopie kupní smlouvy předmětných vozidel.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-90/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání byl požádán odbor kancelář ředitele krajského úřadu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory), který k Vaší žádosti poskytl požadované oznámení o zahájení předmětného řízení.
Na základě informací získaných od příslušného odboru Vám k Vaší žádosti poskytujeme následující informace.
V období od 1. ledna 2015 krajský úřad pořídil s nejvyšší cenou vozidlo je Mercedes Benz Vito zakoupený v roce 2015 cena 895.279 Kč, rok výroby taktéž v roce 2015. Později v dalších letech byla provedena vnitřní úprava a tím se cena zvýšila na 1.005.279 Kč. Je to vícemístné vozidlo pro 7 osob + 1 řidič. Obsah motoru 2 143 cm3. Je používáno pro přepravu osob úředníků krajského úřadu, politiků, například akcí „Vesnice roku“, cesty domácí i zahraniční. Například může jet jedno vozidlo místo dvou. Nájezd kilometrů 78 900 km. Kupní smlouvu naleznete v příloze č. 1.
Další nejdražší vozy byly krajským úřadem zakoupeny v roce 2020, jednalo se o tři automobily NISSAN Leaf Acenta 5 D 110 kWh. Cena 866.263 Kč včetně DPH za jeden vůz, celkem 2.598.789 Kč. Nákup se uskutečnil dne 10.06. 2020, rok výroby taktéž v roce 2020. Nájezd kilometrů mají 41 511 km, 70 287 km, 46 139 km. Vozy jsou používány jako referentská vozidla běžnými úředníky krajského úřadu. Ekologicky čistší a úsporný provoz v rámci kraje. Kupní smlouvu naleznete v příloze č. 2.
K poskytovaným dokumentům krajský úřad uvádí, že podle ustanovení § 15 odst. 3 InfZ, pokud povinný subjekt poskytuje informaci formou kopie dokumentu, z něhož vyloučil pouze osobní údaje nebo informace, které jsou bankovním nebo obchodním tajemstvím a které získal při postupech podle správního, daňového nebo kontrolního řádu, nemusí vydat rozhodnutí
o odmítnutí žádosti. Sdělí-li žadatel v podané žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení požadované informace způsobem stanoveným tímto zákonem pro podání písemné žádosti
o informace povinnému subjektu, že trvá na vydání rozhodnutí o odmítnutí žádosti v rozsahu vymezených osobních údajů nebo bankovního anebo obchodního tajemství, povinný subjekt jej vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení sdělení žadatele.
Povinný subjekt v poskytovaných dokumentech vyloučil osobní údaje. Povinný subjekt v souladu s výše zmíněným ustanovením ohledně anonymizace nevydával rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Povinný subjekt v poskytovaných kupních smlouvách anonymizoval následující osobní údaje:
- vlastnoruční podpisy zástupců smluvní strany prodejce.
Toto sdělení zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí