Domů Úřad Povinné Informace Poskytování Informací Odpověď Na Žádost o Informace Doručenou Dne 17.03.2025

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 17.03.2025

3. 04. 2025

datum a čas vzniku dokumentu

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: doručený dne 17.03.2025
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-66/MSZ/2025

VYŘIZUJE: Bc. Jana Macháčková
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 736 521 842
E-MAIL: jmachackova@khk.cz                                                                   

DATUM: 31.03.2025

Počet listů: 2
Počet příloh: 0 / listů: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 17.03.2025

Vážený pane,

dne 17.03.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím e-podatelny Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„žádám o sdělení data a času vzniku rozhodnutí ze dne 05.03.2025 č.j. 123305/2024/KHK, tedy data a času vzniku tohoto dokumentu ve smyslu zákona o archivnictví a spisové službě.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-66/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

Uvádíte, že požadujete sdělení data a času vzniku rozhodnutí ze dne 05.03.2025 č.j. 123305/2024/KHK, takový dokument s čj. však neexistuje, povinný subjekt předpokládá, že jste měl na mysli dokument JID 123305/2024/KHK.

O předání požadovaných informací byl požádán příslušný odbor krajského úřadu, a to odbor kancelář ředitele (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/ organizacni-struktura/odbory).

Odbor kancelář ředitele sdělil k výše uvedené žádosti následující.

Dokumentem se dle písm. e) § 2 zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě 
a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, rozumí „každá písemná, obrazová, zvuková nebo jiná zaznamenaná informace, ať již v podobě analogové či digitální, která byla vytvořena původcem nebo byla původci doručena“.

Odbor kancelář ředitele proto z doručeného podání dovozuje, že žadatel žádá o sdělení data a času vyhotovení prvopisu rozhodnutí, které bylo v eSSL označeno JID 123305/2024/KHK.

Toto rozhodnutí vzniklo – tzn. prvopis v digitální podobě tohoto rozhodnutí byl vyhotoven ve výstupním datovém formátu PDF/A, opatřen strojově čitelnou textovou vrstvou, podepsán kvalifikovaným elektronickým podpisem a opatřen kvalifikovaným elektronickým časovým razítkem – dne 05.03.2025. Tento fakt lze dovodit díky zobrazitelnému času podepsání kvalifikovaným elektronickým podpisem, který k prvopisu připojila podepisující osoba Ing. Jana Svobodová stejného dne v 10:00:53 hod. středoevropského času. Kvalifikovaným elektronickým časovým razítkem byl prvopis rozhodnutí opatřen automatizovaně stejného dne v 10:01:01 hod. středoevropského času. Při procesu podepsání v eSSL byl prvopis rozhodnutí převeden do výstupního datového formátu PDF/A a opatřen strojově čitelnou textovou vrstvou.

Požadované informace zasíláme dle Vaší žádosti na e-mailovou adresu.

S pozdravem

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Autor

Jana Macháčková