Informace na úseku pěstounské péče
VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: -
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-84/MSZ/2025
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz
DATUM: 29.04.2025
Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 15.04.2025
Vážená paní,
Dne 15.04.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí informací, týkajících se pěstounské péče.
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-84/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán odbor sociálních věcí krajského úřadu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory). Na základě informací shromážděných od příslušného odboru Vám k jednotlivým bodům Vaší žádosti o informace poskytujeme následující informace.
1. Kolik aktivních pěstounů na přechodnou dobu (rodin) evidoval váš krajský úřad ke dni 15. 4. 2025? 52 rodin
Kolik pěstounů na přechodnou dobu (rodin) mělo pěstounství k uvedenému datu přerušeno? 16 rodin
2. Kolik žadatelů (rodin) o pěstounskou péči na přechodnou dobu k výše uvedenému datu čeká na zařazení do evidence NRP? 12 v řízení na KÚ + 1 odvolání na MPSV = 13
3. Kolik volných pěstounů na přechodnou dobu (tj. připravených aktuálně k převzetí dítěte/dětí) je ke dni 15. 4. 2025 v evidenci osob Vašeho krajského úřadu? 1
Kolik z toho je pěstounů ochotných přijmout sourozence? 0
4. Kolik zařazených volných aktivních žadatelů (rodin) o dlouhodobou pěstounskou péči eviduje váš krajský úřad ke dni 15. 4. 2025? V evidenci krajského úřadu je 101 žadatelů o PP z toho je 12 žadatelů aktivních, volných k zprostředkování.
Kolik těchto žadatelů (rodin) z toho je ochotných přijmout sourozence? 0
Kolik z těchto žadatelů je ochotných přijmout dítě starší čtyř let? 2
Kolik z těchto žadatelů je ochotných přijmout dítě zdravotně postižené? 0
5. Kolik žadatelů o dlouhodobou pěstounskou péči čeká k výše uvedenému datu na zařazení do evidence NRP? 15
6. Kolik zařazených žadatelů o osvojení eviduje váš krajský úřad ke dni 15. 4. 2025? V evidenci krajského úřadu je 100 žadatelů o osvojení z toho je 40 žadatelů aktivních, volných k zprostředkování.
7. Kolik žadatelů o osvojení čeká k výše uvedenému datu na zařazení do evidence NRP? 8
8. Kolik dětí, které potřebují zprostředkovat dlouhodobou pěstounskou péči eviduje váš krajský úřad ke dni 15. 4. 2025? Kolik z toho je dětí ve věku do čtyř let? Kolik z toho je dětí zdravotně postižených? Celkem 260 dětí. Z toho je 17 dětí ve věku do 4 let. Z celkového počtu 260 dětí je cca 23 dětí zdrav. postižených – otázkou je, jaká je přesná definice zdrav. post. dítěte – „odchylka ve zdravotním stavu člověka“.
9. Kolik dětí, které potřebují zprostředkovat osvojení, eviduje váš krajský úřad ke dni 15. 4. 2025? Kolik z toho je dětí ve věku do čtyř let? Kolik z toho je dětí zdravotně postižených? Celkově 1 dítě, kterému je vhodné zprostředkovat osvojení a je zdrav. postižené.
10. Kolika dětem zprostředkoval váš krajský úřad dlouhodobou pěstounskou péči v období od 1.1. 2025 do 15. 4. 2025? Celkově 16 dětem.
11. Kolika dětem zprostředkoval váš krajský úřad osvojení v období od 1. 1. 2025 do 15.4. 2025? Celkem 2 dětem.
12. Jak spolupracuje váš krajský úřad s OSPOD ve vašem regionu při zajišťování neodkladné péče pro děti, které se ocitají bez jakékoliv péče rodičů či zákonných zástupců, nebo jsou v jejich péči v ohrožení života a zdraví? Jak často aktualizuje váš krajský úřad seznam obsazených pěstounů na přechodnou dobu pro neodkladnou péči? V Královéhradeckém kraji byli k zajištění neodkladné péče osloveni všichni aktivní PPPD, byl jim vysvětlen smysl takové péče. Máme případy, kdy se OSPODy na KÚ obrátily a zajištění neodkladné péče bylo koordinováno společně, ale také případy, kdy OSPOD oslovily PPPD napřímo a následně o tom byl KÚ informován (např. umístění o víkendu, v nočních hodinách). Všechny ORP (resp. pracovníci, o jejichž přístup požádá jejich vedoucí) mají přístup do sdíleného adresáře MPSV – zde je u všech označeno, že neodkladnou péči zajišťují (nicméně i OSPOD vidí, zda v danou chvíli pěstoun pečuje či je volný).
Toto sdělení Vám zasíláme prostřednictvím poštovní zásilky.
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí