Domů Úřad Povinné Informace Poskytování Informací Odpověď Na Žádost o Informace Doručenou Dne 11.03.2025

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 11.03.2025

1. 04. 2025

mimořádné odměny za digitalizaci stavebního řízení

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 11.03.2025
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-61/MSZ/2025

VYŘIZUJE: Mgr. Alena Koukalová
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 606 783 015
E-MAIL: akoukalova@khk.cz                                                                            

DATUM:  24.03.2025

Počet listů: 2
Počet příloh: 0 / 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 11.03.2025

Vážená paní,

Dne 11.03.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

Vyplatil váš úřad v roce 2024 mimořádné odměny za digitalizaci stavebního řízení? Komu - primárně mě zajímá ředitel krajského úřadu a ředitelé odborů? Jaké mimořádné odměny za digitalizaci stavebního řízení byly v roce 2024 vyplaceny a komu a kdy? (Prosím o seznam podle funkce + vyplacená odměna za období + kdy byla odměna vyplacena.“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-61/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

O předání požadovaných informací byl požádán odbor kancelář  ředitele krajského úřadu  (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory).

Odbor kancelář ředitele krajského úřadu k žádosti sdělil, že krajský úřad v roce 2024 nevyplácel mimořádné odměny za „digitalizaci stavebního řízení“, neboť realizace  „digitalizace stavebního řízení“ nebyla v jeho kompetenci. Digitalizaci stavebního řízení zajišťovalo Ministerstvo pro místní rozvoj.

Krajský úřad však v roce 2024 vyplácel mimořádné odměny za činnosti související s digitalizací stavebního řízení, a to u odboru územního plánování a stavebního řádu krajského úřadu,  například za řešení problémů vyplývajících z nefunkčních systémů digitalizace a za administrativní podporu stavebníků při jejich využívání apod.

Výše těchto odměn byla součástí celkových mimořádných odměn za úspěšné splnění mimořádných nebo zvlášť významných pracovních úkolů. Vzhledem k tomu, že mimořádné odměny nejsou evidovány podle konkrétních činností, nelze jednoznačně určit podíl, resp. částku vyplacenou za činnosti související s digitalizací stavebního řízení. Níže uvedené částky proto představují pouze přibližný odhad odpovídající podílu těchto činností na celkové odměně.

funkcečástka (Kč)odměna (za)   období vyplaceno
vedoucí úředník 1  5 000  09-11/202412/2024
vedoucí úředník 2

12 000

12 000

06-08/2024

09-11/2024

09/2024

12//2024

odborný/á referent/ka 114 00009-11/202412/2024
odborný/á referent/ka 217 50009-11/2024 12/2024  

Toto sdělení zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí

Autor

Alena Koukalová