mimořádné odměny za digitalizaci stavebního řízení
Krajský úřad Královéhradeckého kraje
VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 11.03.2025
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-61/MSZ/2025
VYŘIZUJE: Mgr. Alena Koukalová
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 606 783 015
E-MAIL: akoukalova@khk.cz
DATUM: 24.03.2025
Počet listů: 2
Počet příloh: 0 / 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 11.03.2025
Vážená paní,
Dne 11.03.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
„Vyplatil váš úřad v roce 2024 mimořádné odměny za digitalizaci stavebního řízení? Komu - primárně mě zajímá ředitel krajského úřadu a ředitelé odborů? Jaké mimořádné odměny za digitalizaci stavebního řízení byly v roce 2024 vyplaceny a komu a kdy? (Prosím o seznam podle funkce + vyplacená odměna za období + kdy byla odměna vyplacena.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-61/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byl požádán odbor kancelář ředitele krajského úřadu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory).
Odbor kancelář ředitele krajského úřadu k žádosti sdělil, že krajský úřad v roce 2024 nevyplácel mimořádné odměny za „digitalizaci stavebního řízení“, neboť realizace „digitalizace stavebního řízení“ nebyla v jeho kompetenci. Digitalizaci stavebního řízení zajišťovalo Ministerstvo pro místní rozvoj.
Krajský úřad však v roce 2024 vyplácel mimořádné odměny za činnosti související s digitalizací stavebního řízení, a to u odboru územního plánování a stavebního řádu krajského úřadu, například za řešení problémů vyplývajících z nefunkčních systémů digitalizace a za administrativní podporu stavebníků při jejich využívání apod.
Výše těchto odměn byla součástí celkových mimořádných odměn za úspěšné splnění mimořádných nebo zvlášť významných pracovních úkolů. Vzhledem k tomu, že mimořádné odměny nejsou evidovány podle konkrétních činností, nelze jednoznačně určit podíl, resp. částku vyplacenou za činnosti související s digitalizací stavebního řízení. Níže uvedené částky proto představují pouze přibližný odhad odpovídající podílu těchto činností na celkové odměně.
| funkce | částka (Kč) | odměna (za) období | vyplaceno |
| vedoucí úředník 1 | 5 000 | 09-11/2024 | 12/2024 |
| vedoucí úředník 2 | 12 000 12 000 | 06-08/2024 09-11/2024 | 09/2024 12//2024 |
| odborný/á referent/ka 1 | 14 000 | 09-11/2024 | 12/2024 |
| odborný/á referent/ka 2 | 17 500 | 09-11/2024 | 12/2024 |
Toto sdělení zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí