Domů Úřad Povinné Informace Poskytování Informací Odpověď Na Žádost o Informace Doručenou Dne 07.03.2025

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 07.03.2025

1. 04. 2025

nakládání se správními spisy

Krajský úřad Královéhradeckého kraje

VÁŠ DOPIS ZN.: - 
ZE DNE: 07.03.2025
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-56/MSZ/2025

VYŘIZUJE: Mgr. Alena Koukalová
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 606 783 015
E-MAIL: akoukalova@khk.cz                                                                            

DATUM:  24.03.2025

Počet listů: 2
Počet příloh: 0 / 0
Počet svazků: 0
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5

Odpověď na žádost o informace doručenou dne 07.03.2025

Vážený pane,

Dne 07.03.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), kterou se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):

„1.Pořizují v podmínkách odděleni stavebního řadu úřední osoby správní protokoly z úkonů, ke kterým vezmou spis z kanceláře např. na kontrolní prohlídku stavby či jednání s dotčenými orgány?"

2. Nepovažuje se v podmínkách oddělení stavebního řádu za vyjímečnou situaci, když si správní spis vezme úřední osoba s sebou např. k lékaři či domů?

3. Je vůbec možné, aby si úřední osoby v podmínkách oddělení stavebního řádu ponechávaly správní spisy u sebe i mimo pracovní dobu?

4. Jakým způsobem se v podmínkách oddělení stavebního řádu zaznamenává nakládání se správním spisem, když ten se nenachází uzamčen v kanceláři úřední osoby?“

Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-50/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.

Žádost vyřizoval věcně příslušný odbor krajského úřadu, a to odbor územního plánování a stavebního řádu (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory).

K vyřízení žádosti o informace odbor územního plánování a stavebního řádu  k jednotlivým bodům uvedl následující.

1. Pořizují v podmínkách odděleni stavebního řadu úřední osoby správní protokoly z úkonů, ke kterým vezmou spis z kanceláře např. na kontrolní prohlídku stavby či jednání s dotčenými orgány?"

Ano, z kontrolní prohlídky je pořizován protokol.

V případě konzultace případu, či jednání s dotčeným orgánem tomu tak být nemusí.

2. Nepovažuje se v podmínkách oddělení stavebního řádu za vyiímečnou situaci, když si správní spis vezme úřední osoba s sebou např. k lékaři či domů?

Ano, nepovažuje se.

3. Je vůbec možné, aby si úřední osoby v podmínkách oddělení stavebního řádu ponechávaly správní spisy u sebe i mimo pracovní dobu?

Ano.

4. Jakým způsobem se v podmínkách oddělení stavebního řádu zaznamenává nakládání se správním spisem, když ten se nenachází uzamčen v kanceláři úřední osoby?

Žádným.

Toto sdělení zasíláme na Vámi uvedenou e-mailovou adresu.

Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí