Přestupky na úseku dopravy
VÁŠ DOPIS ZN.: -
ZE DNE: 01.07.2024
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-80/MSZ/2024
VYŘIZUJE: Ing. Mgr. Tomáš Hrnčíř
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 702 231 396
E-MAIL: thrncir@khk.cz
DATUM: 24.04.2025
Počet listů: 2
Počet příloh: 0
Počet svazků: 1
Sp. znak, sk. režim: 84.1, S/5
Odpověď na žádost o informace doručenou dne 01.07.2024
Vážený pane,
dne 01.07.2024 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) Vaši žádost z téhož dne, dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), ve které se domáháte poskytnutí následujících informací (citace):
„žádám o zaslání všech rozhodnutí o odvolání proti rozhodnutí o přestupku, jímž byl obviněný uznán vinným z přestupku dle zákona č. 361/2000 Sb., která byla krajským úřadem vydána v roce 2023, a která byla napadena správní žalobou (tj. došlo ke kumulativnímu splnění obou těchto podmínek). Žádám též o poskytnutí informace o spisové značce, pod kterou je řízení o žalobě proti příslušnému rozhodnutí vedeno před soudem.“
Povinný subjekt zaevidoval Vaši žádost pod sp. zn. KUKHK-IZ-80/MSZ/2024, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
V souladu se Směrnicí Rady Královéhradeckého kraje upravující postup Krajského úřadu Královéhradeckého kraje v oblasti poskytování informací podle InfZ byl o spolupráci požádán příslušený odbor dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu (https://www.khk.cz/cz/krajsky-urad/organizacni-struktura/organizacni-struktura-krajskeho-uradu-kralovehradeckeho-kraje-147/).
Písemností povinného subjektu ze dne 15.07.2024 Vám byla oznámena výše úhrady za poskytnutí informací.
Rozsudkem Krajského soudu v Hradci Králové č.j. 31 A 33/2024-102 ze dne 27.03.2025 však bylo povinnému subjektu uloženo požadované informace poskytnout.
V příloze k tomuto sdělení Vám tedy poskytujeme předmětná rozhodnutí, včetně tabulky, ve které je ke každému rozhodnutí uvedena spisová značka u Krajského soudu v Hradci Králové.
K poskytovaným rozhodnutím krajský úřad uvádí, že podle ustanovení § 15 odst. 3 InfZ, pokud povinný subjekt poskytuje informaci formou kopie dokumentu, z něhož vyloučil pouze osobní údaje nebo informace, které jsou bankovním nebo obchodním tajemstvím a které získal při postupech podle správního, daňového nebo kontrolního řádu, nemusí vydat rozhodnutí
o odmítnutí žádosti. Sdělí-li žadatel v podané žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení požadované informace způsobem stanoveným tímto zákonem pro podání písemné žádosti
o informace povinnému subjektu, že trvá na vydání rozhodnutí o odmítnutí žádosti v rozsahu vymezených osobních údajů nebo bankovního anebo obchodního tajemství, povinný subjekt jej vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti anebo do 15 dnů ode dne doručení sdělení žadatele.
Povinný subjekt v poskytovaných rozhodnutích vyloučil osobní údaje. Povinný subjekt v souladu s výše zmíněným ustanovením ohledně anonymizace nevydával rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Povinný subjekt v poskytovaných rozhodnutích anonymizoval následující osobní údaje:
- jméno, příjmení, adresu bydliště, doručovací adresu, datum narození, číslo občanského průkazu, číslo řidičského průkazu účastníků řízení;
- jméno, příjmení, adresu bydliště, datum narození zástupce účastníka řízení, který není advokátem;
- registrační značky a VIN čísla dotčených vozidel;
- jména a příjmení svědků a dotčených osob.
Toto sdělení Vám zasíláme do Vaší datové schránky.
S pozdravem
Mgr. Alena Koukalová
vedoucí oddělení stížností a dozoru obcí