Krajský úřad Královéhradeckého kraje
NAŠE ZNAČKA (sp. zn.): KUKHK-IZ-71/MSZ/2025
VYŘIZUJE: Mgr. Vladimír Kučera
ODBOR: majetkosprávní a krajský živnostenský úřad
ODDĚLENÍ: stížností a dozoru obcí
MOBIL: 722 979 085
E-MAIL: vkucera@khk.cz
DATUM: 11.04.2025
Doprovodná informace k žádosti o informace doručené dne 24.03.2025
Dne 24.03.2025 obdržel Krajský úřad Královéhradeckého kraje se sídlem v Hradci Králové (dále také krajský úřad nebo povinný subjekt) prostřednictvím e-podatelny žádost žadatelky dle zákona číslo 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen InfZ), jíž se domáhala poskytnutí následujících informací (citace včetně chyb):
„Dobrý den, dne 24.03.2025 jste poskytli pod sp. zn. KUKHK-IZ-54/MSZ/2025 následující informaci: "Důvěryhodný vznik dokumentu JID (tj. jednoznačného identifikátoru, ne čísla jednacího, jak v žádosti uvádíte) 127305/2024/KHK, který nese číslo jednací KUKHK–27764/UP/2024-26, je dle transakčního protokolu datován ke dni 20.12.2024 7:59:03 hod."
Ve vztahu k poskytnuté informaci se Vás ve smyslu informačního zákona ptám:
1. Jak je možné, že tento dokument, který vznikl 20.12.2024, byl dle příslušného sběrného archu založen do spisu už dne 19.12.2024?
2. Jak je dále možné, že na tomto dokumentu, který vznikl 20.12.2024, je uvedeno cit.: "Datum vyhotovení úředního záznamu: 16.12.2024"?
Dále se ptám, ve vztahu k informaci poskytnuté pod sp. zn. KUKHK-IZ-58/MSZ/2025, že v rámci odboru ÚPSŘ v roce 2024 byl každý dokument zde vzniklý opatřen JID ve smyslu zákona o archivnictví a spisové službě v den vzniku dokumentu, jak bylo zkoumání k této poskytnuté informaci, kterou povinný subjekt vlastní, provedeno? Rovněž Vás žádám o zaslání podkladů tohoto zkoumání, ze kterých poskytnutá informaci vychází, a to na tento e-mail.“
Povinný subjekt zaevidoval žádost žadatelky pod sp. zn. KUKHK-IZ-71/MSZ/2025, posoudil ji a konstatoval, že se jedná o žádost o informace ve smyslu InfZ, která obsahuje potřebné náležitosti dle ustanovení § 14 InfZ.
O předání požadovaných informací byly požádány příslušné odbory krajského úřadu, a to odbor územního plánování a stavebního řádu a odbor kancelář ředitele (vizte organizační strukturu krajského úřadu https://www.khk.cz/urad/organizacni-struktura/odbory).
Povinný subjekt ke dvěma otázkám žadatelky, kde se ptala „Jak je možné…“ sdělil, že v souladu s ustanovením § 2 odst. 4 InfZ se povinnost poskytovat informace netýká dotazů na názory a vytváření nových informací. Ohledně těchto dvou dotazů vydal povinný subjekt rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti o informace.
Zbývající část žádosti o informace byla vyřízena sdělením povinného subjektu ze dne 07.04.2025 s přílohou, ve kterém povinný subjekt poskytl žadatelce požadované informace.
Vzhledem k tomu, že se poskytované informace týkaly spisů žadatelky, zveřejňuje povinný subjekt tuto doprovodnou informaci.