Dne 20.10.2025 schválilo Zastupitelstvo Královéhradeckého kraje dotační programy pro rok 2026. Důležitou změnou, v souladu s pokračující elektronizací správy dotací, je přechod na výlučně elektronické podepsání smlouvy o poskytnutí dotace – listinná podoba smlouvy s vlastnoručním podpisem již nebude akceptována. Příjemce dotace je povinen podepsat smlouvu o poskytnutí dotace pouze uznávaným elektronickým podpisem dle zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů (tj. zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu pro elektronický podpis nebo kvalifikovaný elektronický podpis). V případě nejasností ohledně elektronického podpisu je možné se obrátit na administrátora příslušného dotačního programu (kontakty jsou uvedeny na konci dotačního programu).
Povinnost podepsat smlouvu o poskytnutí dotace pouze uznávaných elektronickým podpisem se týká všech dotačních smluv – tj. dotací programových i individuálních.
Postup při získání příslušného certifikátu pro elektronický podpis je uveden na webových stránkách akreditovaných certifikačních autorit:
Např. na webové stránce certifikační autority PostSignum (Jak získám certifikát | autCertifikační orita PostSignum) je postup následující (s možností vyřídit žádost o vydání certifikátu on-line):
Krok za krokem k vydání certifikátu
- Rozmyslet si, v jakém právním vztahu budete se svým certifikátem vystupovat.
- Připravíte si smlouvu a dokumentaci ve dvojím vyhotovení.
- Pokud chcete kvalifikovaný elektronický podpis, je třeba objednat si kvalifikovaný prostředek na www.postshop.cz
- Vygenerujete si žádost o certifikát pomocí aplikace iSignum.
- S dokumenty, vygenerovaným číslem žádosti (ID žádosti) a dokladem totožnosti pro vydání certifikátu se vydáte na pobočku ČP se službou Czech POINT nebo zástupci ČP přijedou za Vámi Objednejte si výjezd.
- Na zadaný e-mail Vám po návštěvě pobočky dorazí informace o vydání certifikátu. Nainstalujte ho dle zaslaných pokynů. Případně nahlédněte do sekce Návodů
- Hotovo
Krok za krokem k vydání Certifikátu Online
- Certifikační autorita PostSignum on-line ověří Vaši totožnost a vyřídí smlouvu
Pro online ověření totožnosti potřebujete eObčanku s aktivovaným čipem a čtečku nebo účet MojeID pro fyzickou osobu s vysokou úrovní ověření. Vyberte si ze svých stávajících smluv, nebo společně s certifikační autoritou PostSignum vyřídíte smlouvu. Nemusíte nic tisknout, vše je on-line.
- Certifikační autorita PostSignum připraví certifikát na vydání
Nastavte si údaje certifikátu a vyberte jeho platnost. Pokud vytváříte kvalifikovaný certifikát a chcete komunikovat v rámci EU, vyberte jako úložiště certifikátu Vaši eObčanku, USB token, nebo čipovou kartu.
- Zaplatíte
Můžete platit on-line, slevovou poukázkou nebo na fakturu (podnikající fyzické osoby) .
- Certifikát aktivujte, nainstalujte a je hotovo!
Během pár minut certifikační autorita PostSignum vydá certifikát, Vy ho přijmete, nainstalujte na svůj počítač a můžete začít používat.